- (94) 341 73 86
- tuningkoszalin@gmail.com
W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę miesięczny przebieg naszego samochodu – im więcej jeździmy, tym instalacja LPG jest bardziej opłacalna - więcej zaoszczędzimy na paliwie, a koszt inwestycji zwróci się znacznie szybciej. W Internecie można znaleźć specjalne programy wyliczające opłacalność montażu w zależności od rodzaju samochodu i przebiegu.
Zasadniczo w tej kwesti zdania są podzielone, jedni uważają, że należy to robić po 10 tys. km, inni twierdzą, że rozsądnie będzie co 20 tys. km. Pewnym jest jednak to, że przegląd instalacji jest konieczny. Wraz z użyciem brudzi się m.in. filtr, który należy wymienić.
Niestety tak, poprawnie zamontowana instalacja równa się większe spalanie gazu aniżeli benzyny. Różnica wynosi około 10-15%, a nawet 20%. Jednak w dalszym ciągu jest to opłacalne, ponieważ cena gazu jest średnio ponad połowę tańsza niż cena benzyny.
Niestety od 2005 roku jest to zabronione. Dzienniku Ustaw Nr 201 Poz.1666 z dnia 28-09-2005 r. zawarty jest „wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko”, w którym ujęta jest między innymi instalacja zasilania gazem silników.
LPG to obecnie najczystsze paliwo kopalne. W porównaniu do spalin benzyny i oleju napędowego, spaliny autogazu zawierają od 10 do 15% mniej dwutlenku węgla, o 20% mniej tlenku węgla, od 55 do 60% mniej węglowodorów. Wyeliminowanie ze spalin szkodliwego benzenu, związków ołowiu i siarczanów to dbałość o zdrowie i opóźnianie zmian klimatycznych.
Nie. Przy prawidłowo zamontowanej i wystrojonej instalacji autogazu, przełączanie paliw odbywa się sekwencyjnie, dlatego jest nieodczuwalne dla kierowcy i pasażerów.
LPG jest równie bezpieczne, jak benzyna czy olej napędowy. Instalacja gazowa posiada więcej zabezpieczeń (i zdecydowanie skuteczniejszych) niż oryginalna instalacja paliwowa w samochodzie.